:: go to ENGLISH Version ::


Setiap Pengguna atau Pelanggan perlu memasukkan ID Pengguna dan Katalaluan yang sah sebelum dibenarkan memasuki portal ini. Penggunaan ID Pengguna dan Katalaluan berganda tidak dibenarkan pada waktu yang sama. Untuk tujuan keselamatan anda disyorkan supaya kerap menukar katalaluan anda. Penukaran katalaluan boleh dibuat terus dihalaman MyProfile.

1.  MESEJ SEKIRANYA BERLAKU RALAT
(a) Please enter both Username and Password !
Sila nyatakan ID Pengguna dan Katalaluan anda !
(b)
Parameters mismatched, no record found !
Kombinasi ID Pengguna dan Katalaluan yang dinyatakan tidak sepadan, tiada rekod dijumpai!.
(c) Site access privilege has been suspended !
Capaian ke sistem telah hentikan oleh sebab-sebab tertentu.
(d)
You or someone using your login credentials have logged in !
Anda mungkin telah login di komputer yang lain tetapi tidak log keluar dengan cara yang betul atau pun orang lain memang sedang menceroboh sistem menggunakan butiran login anda. Sila log semula dan keluar dengan cara yang betul di komputer yang sama di mana kali terakhir anda memasuki sistem.
2.  TAMAT SESI
Sesi tamat automatik yang telah ditetapkan ialah 45 minit. Ini bererti, sekiranya capaian sistem tidak aktif selama 45 minit, sessi capaian tersebut akan ditamatkan dengan sendirinya. Anda perlu login semula untuk menyambung kembali sesi yang telah ditamatkan.
3.  KATALALUAN
 
Kesemua katalaluan dienkripsi mengikut teknik algoritma sehala. Sekiraya anda terlupa katalaluan atau anda mengesyaki katalaluan anda telah diceroboh, anda boleh hubungi segera pihak Pentadbir Aduan CFM untuk mengubah (‘reset’) katalaluan anda. Anda boleh memilih untuk terus menggunakan katalaluan baru ini ataupun menukarnya pada bila-bila masa melalui skrin MyProfile.
4.  BANTUAN SELANJUTNYA
 
Untuk bantuan selanjutnya, anda boleh hubungi pihak Pentadbir Aduan CFM di talian 1800 18 2222 (waktu pejabat)